IMG_9138-klein.jpg

Leefstijlcoach Deventer

Op zoek naar een (online) leefstijlcoach in Deventer?? Als voedings- en leefstijlspecialist ben ik de persoon die jou kan helpen bij het aanpassen van je leefstijl. 

Meer energie, betere gezondheid en hoge vitaliteit 

Een positieve leefstijlverandering levert jou veel op: een betere gezondheid, meer energie en een hoge vitaliteit. Door in te zetten op positieve adviezen, gericht op jouw huidige manier van leven, bereik jij jouw gezondheidsdoelen.
 

Gemak 
Wanneer je coaching door een leefstijlcoach overweegt, zijn er mogelijk een aantal drempels die je kunnen weerhouden om daadwerkelijk te starten met het traject. Bijvoorbeeld de reisafstand naar de praktijk, wachtlijsten, het niet kunnen of willen verlaten van je huis of het veel onderweg zijn voor je werk. Waarom wachten om dat fittere en afgeslankte lijf te bereiken? Start met de hulp die je nodig hebt en plan vandaag nog een kosteloos kennismakingsconsult! 
 
Stok achter de deur 
Online voedings- en leefstijlbegeleiding door mij zijn ontstaan vanuit het idee om deze drempels weg te nemen. Voor jou dus online gemak door middel van coaching en een digitale stok achter de deur in heel Nederland. Hierdoor maakt het niet meer uit waar jij je bevindt, het enige dat je nodig hebt is een internetverbinding. Waar, wanneer en hoe de behandeling plaatsvindt bepaal jij helemaal zelf. Ook kun je starten met een kosteloos kennismakingsgesprek om te achterhalen of online coaching bij je past. 
 
Jouw gezondheid doet ertoe 

ik ben zeer gepassioneerd over gezondheid, voeding en het geluk dat hieraan verbonden is. De focus ligt op mensen aan te moedigen zich een gezondere leefstijl aan te meten. Je mag daarbij alle voeding eten. Al boosten gezondere keuzes jouw gezondheid. Daarbij ondersteun ik cliënten bij gewichtsverlies en gedragsverandering. Deze gezondere leefstijl wordt gecreëerd door advies, coaching en maaltijdplannen. 

 

Lange termijn 
De belangrijkste drijfveer van mij is een diep verlangen om personen op de lange termijn te helpen in het bereiken van hun doel voor hun dieet en voeding. Of je nu hulp nodig hebt bij gewichtsverlies of gewichtsbehoud, elke cliënt wordt individueel begeleid en voorzien van een goed onderzocht en uitgebreid plan, dat ze de rest van hun leven kunnen volgen. 

 

Streefgewicht behouden 

Met gericht voedings- en leefstijladvies ben ik in staat om je te helpen met het bereiken van je streefgewicht. Daarna wordt het vaak moeilijk en komt de kracht van een aangepaste levensstijl om de hoek kijken. Tijdens het coachen houdt het namelijk niet op als jij jouw streefgewicht hebt bereikt. De kracht zit in het omzetten van gedachten die je afremmen naar gedachten over jezelf die je versterken.

 
Deskundige begeleiding 
Ben je op zoek naar gezonde recepten of heb je professionele begeleiding nodig? ik ben je  van dienst om je te helpen op weg naar een goede gezondheid. Heb jij begeleiding nodig om nu écht die leefstijlaanpassing door te voeren? 
 
Dichtbij, waar je ook bent 
Sinds 2018 sta ik voor jou klaar. Het is door online begeleiding nog gemakkelijker geworden om nu écht van start te gaan. Ook is het mogelijk om gecoacht te worden in Enschede en Deventer.

Voordelen:  

Online diëtist voedingsdeskundige/ gewichtsconsulent/ voedings- en leefstijldeskundige 

- Keuze uit meer dan 1.500 smakelijke recepten 

- Lichaamsgewicht, vetpercentage, fitmetingen bijhouden in de app 

- Gemakkelijke online boodschappenlijst 

- Persoonlijke aandacht 

- Vertrouwen 

- Luisterend oor 

- Extra ondersteuning via apps  

- Mogelijkheid tot het sturen van apps tijdens lastige momenten  

 

Voor wie, voor: 

- Gewichtsverlies of gewichtsbehoud 

- Lange termijn 

- Normale voeding 

- Meer energie hebben 

- Lekker in je vel zitten 

- Gelukkiger voelen  

 

Benieuwd naar succesvol afvallen?

Waarom leefstijlcoaching?
Je bent meer dan alleen je gewicht. Er zijn veel zaken die invloed uitoefenen op je gezondheid en je gewicht. Dan heb je het over de zogenaamde BRAVO-leefstijlfactoren. Te weten: Bewegen, Roken, Alcohol, Voeding en Ontspanning. 
Gedragsaanpassing is een zaak van de lange adem. Om ervoor te zorgen dat jij succesvol bent en blijft, is het belangrijk alle facetten die invloed hebben op je gewicht mee te nemen.

Je mag grote doelen hebben! Het is wetenschappelijk bewezen dat werken in kleine stappen het meest succesvol is.
Jouw leefstijl kan in elke fase van je leven anders zijn. Je kijkt hiernaar onder begeleiding van een professional. 

Ik maak gebruik van nudging. Door nudging maak je de gezondere keuzes gemakkelijker. Welke typen nudges bestaan er?
1. De aantrekkelijkheid van de gezonde keuze vergroten
2. De gezonde keuze de standaard keuze maken
3. Voorafgaand een sterke inzet voor gezond gedrag vragen
4. Mensen op het juiste moment herinneren
5. Informaties en procedures versimpelen
6. Sociale normen communiceren
7. Zichtbaarheid van de gezonde keuze vergroten
8. Feedback geven over gedrag
(Gebaseerd op: De Ridder & Gillebaart, 2015 via Positieve Leefstijlverandering)

 

Waarom is nudging toch zo populair binnen gedragsverandering? Dit heeft namelijk een aantal voordelen. Het richt zich op automatisch keuzegedrag. Een heel groot deel van ons gedrag is ongepland en vindt automatisch plaats.

Hoe om te gaan met je eigen keuzevrijheid en zelfstandige keuzes van jezelf? Hoe voorkom je dat nudging manipulatief wordt? De voordelen van nudges inzetten voor jezelf zijn legio. Je kiest altijd datgene dat binnen je eigen situatie past. Je hebt zelf de regie. Daarom werkt dit ook zo goed.

Ik stel met jou op basis van de EAST-principes nudges vast. EAST staat voor Easy, Attractive, Social en Timely. 
De eerste stap is het duidelijk omschrijven om welk gedrag het gaat. De volgende stap is dat we samen jouw gedrag analyseren en observeren. Hoe komt het dat je niet voor het gewenste, gezonde gedrag kiest? Welke automatische piloot zit daarachter? De derde stap is het opschrijven van de nudge op basis van:
Easy/ Gemakkelijk: de gezonde keuze de standaard maken. Maak dit goed zichtbaar en maak de gezonde keuze zo gemakkelijk mogelijk.
Attractive/ Aantrekkelijk: maak de gezonde keuze aantrekkelijk. Zorg ervoor dat jouw nudge de aandacht trekt en belonend is.
Social: maak gebruik van sociale normen en netwerken.
Timely/ Op de juiste tijd: het juist moment hangt van verschillende factoren af. Zo kun je, voordat iets een sterke gewoonte is geworden, nog aanpassingen doen, indien nodig. Het is mooi om aan te sluiten bij momenten waarom met gewoontes gebroken wordt: een nieuwe baan, met pensioen gaan, andere gezinssituatie.
Houd rekening met de directe kosten en baten van je gedrag. Je laat je nu eenmaal minder snel leiden door langetermijnvoordelen.
Stap 4: implementeer en evalueer. Bekijk of je nudge het gewenste resultaat heeft en pas waar nodig aan.

Leefstijlcoaching is voor iedereen die voorgoed wil afrekenen met een ongezonde leefstijl

tmp review Minke.jpg

Minke

68 jaar, gezondere leefstijl & afvallen

"Ik beveel Jessica van Raalte van harte aan. Een paar maanden terug heb ik mijn voet gebroken en was daardoor een hele tijd aan de stoel gekluisterd, geen beweging, snaaien van verveling, met als gevolg een flink aantal kilo's erbij. 
Jessica heeft mij toen goede tips gegeven vooral lekker en gezonder te snaaien. Ook gaf ze aan hoe de maaltijden zonder pakjes en zakjes te bereiden, op natuurlijke basis met verse producten, meer groentes, minder vlees en met vezelrijke volkoren producten, waardoor je toch lekker snel vol bent.
Ook heb ik van haar lekkere recepten gekregen. Het gevolg is dat ik meerdere kilo's kwijt ben geraakt. 
Haar bedoeling is ook eigenlijk niet een dieet te volgen maar dat je leert lekkere en gezondere keuzes te maken zonder dat je steeds het gevoel hebt te moeten snaaien. 
Haar advies aan mij is op mij individueel afgestemd. Ik ben superblij dat ik mij heb laten adviseren door Jessica en kan haar dan ook van harte aanbevelen. Dankjewel Jessica."