• jessicavanraalte

Coronakilo's en afvallen

Je zat wat meer stil en je at wat meer. Ongemerkt at je stress weg of je had echt nergens puf voor. Jammer en helaas, je kwam in gewicht aan. Na al die weken merk je, 'mijn lijf wil wat kilo's kwijt'. Help, hoe moet dat nu? 1. Stel je doel Gewichtsbehoud is al een nobel doel. Is dat toch te tam voor jou? Kies dan eerst voor 5% gewichtsverlies. Zodra jij dit eraf hebt, kun je kijken of nog eens 5% haalbaar is voor jou.


2. Welk gedrag pas je het eerst aan? Wat is jouw laaghangende fruit? Oftewel wat springt er voor jou het meest uit als oorzaak en pas jij het gemakkelijkst aan? Hang jij elke avond op de bank met tussendoortjes, zit jij vooral stil of ligt het toch aan hoe je omgaat met opmerkingen van ... (en jouw reactie daarop?) 3. Volhouden kun je leren Het is heel normaal als je gezond gedrag wat jij je na wat inspanning eigen hebt gemaakt, weer loslaat. Het is dan wel Het is heel normaal als je gezond gedrag wat jij je na wat inspanning eigen hebt gemaakt, weer loslaat. Het is dan wel zaak om dat gedrag nog een keer proberen aan te leren. En nog een keer, en nog een keer, ...

21 keer bekeken

Boekelose Stoomblekerij 172

7548 EH  ENSCHEDE

info@jessicavanraalte.nl

Correspondentieadres

Josink Maatweg 9

7545 PS  Enschede

  • Instagram - Jessica van Raalte
  • White LinkedIn Icon
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon

Privacyverklaring

© 2020 door Jessica van Raalte