• jessicavanraalte

1 jaar covid-19: mentale versterking gewenst en terugkomen naar natuurlijk gewicht

Na 1 jaar covid-19 zoeken meer en meer cliënten mijn hulp. Mentaal is een extra steun in de rug nodig. Doordat we onze aandacht richtten op het virus en niet op hoe ons lijf te versterken, vlogen de coronakilo's eraan. Het wisselt van veel eten, je rot in je vel voelen zitten en daarom geen puf hebben om te sporten. Vooral alleenstaanden die in hun uppie in hun appartement zitten, hebben een positieve stok achter de deur nodig om de negatieve spiraal te doorbreken. Daar komt het uiteindelijk op aan. Als je normaal gesproken door het leven rent en druk bent met van alles, heb je ook leuke afleiding. Door de lockdown staat alles on hold en mag je het zelf rooien. Tenminste, zo kan dat aanvoelen. Jouw omgeving heeft niet altijd ruimte om jou positieve aandacht te geven. Of je voelt je bezwaard te delen wat jij nodig hebt. Voor mensen die veel geven waarschijnlijk herkenbaar. Daarnaast leeft jouw directe omgeving in minder hogerere sferen. Dat stuk energie kunnen ze goed gebruiken. De lockdown zorgt voor velen ruimte om stil te staan bij jezelf. Dat kan best een uitdaging zijn. Het liefst onderdruk je emoties door meer/ ongezonder te eten, meer koffie, meer bankhangen en meer negatief nieuws te volgen. Dit samen verzwakt jouw lijf en jouw mind. Eerst gaat het nog wel maar langzaam maar zeker zie je dat terug in je energieniveau, de vermindering van welbevinden en jouw lijf dat zwaarder wordt. Voel je je daarbij ook nog onzeker, dan ga je twijfelen aan jezelf en alles om je heen. Het is tijd dus om de regie terug te pakken! 1. Ga op mediadieet Beperk de momenten dat je het nieuws bekijkt tot 1 of 2 keer per dag (I know, bijna onmogelijk:)). 2. Zoek verbinding met anderen Dit kan online of vind mogelijkheden om fysiek af spreken met collega's, kennissen, vrienden.

3. Zoek positieve mensen om je heen Het is mooi dat je anderen wilt helpen. Denk echter ook aan jezelf. Verbind je met de mensen die wel lekker in hun vel zitten. Als jij straks meer energie hebt, kun je hen weer verder helpen. Vraag mij om een mooie oefening waarbij de energie bij jezelf blijft. 4. Vraag om hulp Het is best lastig om hulp te vragen als je gewend bent om je eigen boontjes te doppen. Om jouw negatieve spiraal te doorbreken, heb je echter wel hulp nodig. Wie kan jou verder helpen? 5. Versterk jouw lijf met gezonder eten Maak eens een lekkere soep met groenten: pompoen, zoete aardappelen, ui, prei, koolraap, pastinaak, paprika, knolraap of venkel.

7 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven