• jessicavanraalte

Diner: bulgur en quinoa bowl met gegrilde zalm, linzen en groente

Dit is een recept voor 1 persoon.


Ingrediënten: - 65 gram bulgur & quinoa, onbereid - 100 gram - 80 gram linzen, voorgekookt - 0,5 el olijfolie - 1 el olijfolie (voor bakken) - 50 gram groene aspergetips - 1 el Griekse yoghurt, mager - 4 stuks (40 gram) cherrytomaatje - 1 tl citroensap - 1 snufje peper - 1 snufje zout Bereiding: - Kook de bulgur & quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking gaar. - Spoel de linzen af in een zeef onder koud stromend water en laat uitlekken. - Was de aspergetips en tomaatjes. - Meng in een kom de olijfolie (voor bakken) met peper en zout en schep de aspergetips en cherrytomaten erdoorheen. - Verhit in een grillpan en grill de groenten 4 minuten. Schep regelmatig om. Neem uit de pan en houd warm op een bord onder aluminiumfolie. - Leg de zalmfilet in de grillpan en grill 4 minuten, bestrooi met peper en zout. - Meng in een kom de Griekse yoghurt met het citroensap en breng op smaak met peper en zout. - Voeg de linzen samen met de olijfolie toe aan de bulgur & quinoa en schep om. - Snijd de zalmfilet in stukken en serveer samen met de gegrilde groenten bij het linzen & quinoamengsel en garneer met de yoghurt dressing.

7 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven