• jessicavanraalte

Gemakkelijker gezonder leven

Bijgewerkt: 20 okt 2019

Heb jij er nog weinig tijd voor over om gezonder te eten? Met deze tips ga je gemakkelijk aan de slag. Tip 1: Tel hoe vaak je slikt Eet jij bewust en heb je aandacht voor je maaltijd? Dan eet je minder. Vooral bij ongezonde snacks blijk je eerder vol te zitten. Dit gold met name voor mensen met minder zelfcontrole. Helemaal je aandacht houden bij het tellen, is weinig gezellig aan tafel. Voer dan in dat je bewust lang kauwt op jouw eten.

Tip 2: Zet fruit in het zicht Meer fruit eten? Plaats de fruitschaal in het zicht en op een plek waar je regelmatig langs loopt. Vooral als het echt zichtbaar is en in een doorzichtige schaal ligt. Tip 3: Beweeg voor de lol Vind jij extra bewegen een uitdaging? Kies vooral een beweegvorm die jij leuk vindt. Doe je iets voor de lol dan ben je blijer en minder vatbaar voor extra gesnaai. De sportieve loper snaait sneller. Zie sporten en bewegen vooral als een leuk verzetje. Alles draait om mindset:). Deze blog baseerde ik op een artikel uit de Quest 01/2017. Onderzoeken van de University of Minnesota, St. Bonaventure University in New York en de Cornell University. Andere tips: - Voor mannen: eet niet met vrouwen(!) - Blijf aan tafel - Koop een kleurrijk advies - Luister naar je gesmak - Eet fel verlicht - Eet vooral met tafelgenoten die op gewicht zijn

16 keer bekeken

Boekelose Stoomblekerij 172

7548 EH  ENSCHEDE

info@jessicavanraalte.nl

Correspondentieadres

Josink Maatweg 9

7545 PS  Enschede

  • Instagram - Jessica van Raalte
  • White LinkedIn Icon
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon

Privacyverklaring

© 2020 door Jessica van Raalte